Beste,
Ik ben bezig geweest in SketchUp om een golfbaan te maken.
Ik heb de contouren van de golfbaan gemaakt in Illustrator. Fairway getekend, bunkers, green enz... deze opgeslagen als DWG bestand zodat ik dit in SketchUp kan openen....toen alle "Splines" d.m.v. pen tool een soort van "faces" gemaakt. Dit gaat goed bij alles "splines" echter niet bij de green omdat deze in de contour van de fairway ligt...(splines binnen splines). Toen om de golfcourse een rectangle gemaakt die moet dienen als ondergrond.
(Waarom Illustrator? Omdat hierin de contouren mooi zijn te maken)
Daarna alles elementen zoals fairway, green, bunkers, water een aparte kleur gegeven. Water iets laten zakken....toen de boel geïmporteerd in Lumion en alle elementen een materiaal gegeven.
Probleem is dat de ondergrond wel een hoogte kan worden aangegeven omdat je dan de luimen ondergrond laat "stijgen" door de laag van Sketchup heen...maar je kun hier geen diepte aan geven...werkt niet op de laag van Sketchup.
Mijn vraag is hoe de ondergrond van Ketchup toch een soort van Mesh te maken, en hoe de green die in de andere splines zich bevind ook te kunnen bewerken met een texture?
Zie voorbeeld van Sketchup model en het uiteindelijke model in Lumion...
Heeft iemand tips of werkwijze hoe een mooie golfbaan te kunnen maken?
|