Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
  Afdrukweergave

Het verschil tussen: Groepen en Componenten.
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 maart 2007, 18:32 
Offline

Geregistreerd: 03 maart 2007, 14:01
Berichten: 47
Woonplaats: zoetermeer
Wanneer gebruik je maak Groep en wanneer gebruik je maak Component.

Als je een object in je bestand hebt gemaakt dan kan je hiervan een groep of een component maken.

Dit doe je als volgt trek een kader om het object ,het object verkleurt in gele stippels.
Selecteer nu onder de Rechter muisknop make Group of make Component tot zover zijn dit gelijke handelingen gelijke handelingen.


uitleg groepen; Dit gselecteer je voor bijna alles als het eenmalig voorkomt in je bestand.
Je groepeert segmenten van een object tot een geheel.
Je kan groepen ook vast zetten
Je kan wat in een groep zit verschalen zonder de rest van je bestand te verschalen.

Voordelen van groepen is;
Onderdelen scheiden van vlakken en lijnen .
Verschalen inhoud van groepen met de rolmaat.
Selecteren is makkelijk met dubbel klikken of control+A.


Componenten gebruik je voor alles wat meerdere malen voorkomt in je bestand.

Voordelen van componenten is;
Herhalen onderdelen (bestaande uit vlakken en lijnen.
Verenvoudigt correcties herhalende onderdelen.
Vereenvoudigt en versnelt modelleren met nesting componenten.
Verkleint bestandsgroote.

Componenten worden in je bibliotheek opgeslagen.

Tot zover deze uitleg.

boucra


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2007, 19:24 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:20
Berichten: 330
Woonplaats: Zeeuwsch-Vlaanderen
handig! :D voor beginners.

keep it up


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 maart 2007, 20:25 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Netjes!

Nog een kleine tip als aanvulling:

bij het selecteren van vlakken en lijnen voor een group of compontent:

- 1x klikken is 1 lijn of vlak.
- 2x klikken op een vlak is het vlak selecteren en de omliggende lijnen (handig als je van 1 vlak een group wil maken.
- 3x klikken op een vlak is het vlak selecteren en alle omliggende lijnen en vlakken die dit vlak aanraken (groups en components niet meegerekend)

Samenvatting:

- Gebruik groups voor 1x terugkomende onderdelen, (een tafel of een raam wat 1x voorkomt etc.)
- Gebruik components voor vaker terugkomende onderdelen, (een stoel, een raam wat vaker terugkomt, een hekje etc.)
- Gebruik zoveel mogelijk groups en bloks, omdat losse vlakken "aan elkaar smelten" waardoor je ze niet meer ten opzichte van elkaar kan verplaatsen. Met groups en components kan dit wel.

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 3:11 
Goedendag/nacht. Dit is mijn eerste post in dit forum. Ik verzorg een eigen website genaamd SketchUcation (zie handtekening/signature) en ik vind het wel een goed idee mij ook hier te registreren. Ook om een beetje te kijken wat er speelt bij de Nederlandse SketchUp gebruikers.

Mocht je meer info willen: http://www.sketchupforum.nl/viewtopic.php?t=133

Goed, ik wil graag even wat dingen toevoegen aan deze post en voor Respect heb ik een opmerking ook, waarmee ik begin.

Respect, bij je laatste zin schrijf je om zoveel mogelijk Groups en Components te gebruiken om dingen te kunnen blijven verplaatsen. Vroeger deed ik precies hetzelfde, maar ben er gelukkig mee gestopt.
In zeker zin klopt je stelling wel, maar hiermee vergroot je ook de bestandsgrootte van het model. Belangrijker nog, je voorkomt ermee dat vlakken niet 'Smoothen' (verfijnen van het facet effect).
Tevens is het zo dat als je dit toch wilt toepassen in je werkwijze dat je er rekening mee moet houden dat bij omzetten naar het AutoCAD formaat DWG allerlei problemen kunnen ontstaan. AutoCAD verreist namelijk dat je een SketchUp model helemaal explodeert (alles uit de Groepen halen) voordat je het bestand naar DWG exporteert. Doe je dat niet dan zijn er bepaalde versies en varianten van CAD software die het hele model overhoop gooien. Dit probleem komen wij vaak tegen bij Form Fonts.

Een Tip om te voorkomen dat vlakken samensmelten zonder daarvoor Groepen te gebruiken is om het ene object een fractie van een milimeter (mm) te verplaatsen van het vlak af waar het dan mee samen zou smelten.
Dit is bijna niet zichtbaar maar het voorkomt wel dat soort problemen. Echter weet ik niet of deze tip geschikt is voor het tekenen van precisie modellen zoals bouwtekeningen of machinebouw, omdat het productieproces dan misschien ook die afstand maakt in het voorwerp dat geproduceerd wordt. Ik heb daar echter geen verstand van maar wees gewaarschuwd.

Hier wat andere voordelen van Groups/Groepen:

- Groepeer geometrie om alles sneller te kunnen verplaatsen.
Probeer dit maar eens met een object van 5000 Vlakken/Faces. Verplaats het. Selecteer dan alle vlakken en maak er een Groep van. Verplaats het nu nogmaals en als het goed is zie dat het sneller gaat.
Dit komt omdat SketchUp nu één object verplaatst i.p.v. 5000 Vlakken plus alle Lijnen/Edges. Lastig uit te leggen omdat het dan te technisch wordt, maar dat is de reden.

- Groeperen is zeer handig als je snel bepaalde onderdelen van objecten - waarvan de vlakken aan elkaar vast zitten - wilt kleuren of een textuur aan geven. Het probleem is vaak dat je drie-keer-klikken niet kan gebruiken omdat je dan teveel geometrie selecteert. Je selecteert dan een vlak dat tussen de geometrie ligt dat je wilt kleuren en een ander deel dat je niet wilt kleuren, maakt er een Groep van en vervolgens heb je vrij baan om drie-keer-klikken te gebruiken op de vlakken die je wilt kleuren. Dit kan nu omdat de vlakken niet meer aan elkaar zitten maar door een Groep zijn gescheiden.

Hier wat andere voordelen van Componenten/Components:

- Componenten zijn zeer handig om aanpassingen te maken in geometrie in het model. Dit zijn echter tijdelijk Componenten die je alleen gebruikt om die aanpassingen te maken en ze daarna meteen verwijderd en explodeert. Ik heb vanavond dit principe in het Engels aan iemand uitgelegd en zal het hier onder plakken. Ik heb geen zin om het te vertalen nu. :)

"let's say you have a series of Edges you need to select but you can't do it quickly because other geometry is in the way. All you have to do is select some geometry around the Edges (this can be a whole bunch of stuff not necessarily being a neatly-made whole), make a Component of it, then Clone the Component somewhere away from the original Component, resize that Component say ten times in which ever direction (horizontal or vertical), enter the Component (edit it) and more easily select your Edges, then do whatever you wanted to do with them (Erase, Offset, etc.). Once done you exit the Component and Erase it right after it. The original Component you created now contains all the changes you made it its larger counterpart (the one which you just Erased) and the last thing you have to do is explode the geometry. This works very well because SketchUp memorizes and respects any Smooth settings previously applied to any Edges or Faces. This trick can also work as a replacement for 'Hide Rest of Model' as you can work on geometry that is obscured by other geometry. I also use this trick if I want to make a Component or Group but I want the bounding box to be Axis-aligned. I make a Component from the geometry (at this point it is for example some box positioned diagonally in space causing the bounding Component box to use up more space than necessary), Clone it, Rotate it to the Axis alignment, enter the Component, SelectAll geometry, create a new Component from the selected geometry, Exit the Component, Exit the parent Component, Erase the Parent Component, then Explode the original Component which I Cloned and as a result I am left with a Component with a nicely fitting bounding box."

- Pas op met Componenten om de bestandsgrootte te verkleinen.
Het is heel verleidelijk om dit te gebruiken bijvoorbeeld met het spiegelen van objecten die aan beide kanten hetzelfde zijn, zoals bv een auto, maar hiermee krijg je problemen bij het renderen in programma's als 3D Studio Max. Zeker als je texturen gebruikt die zich herhalen (denk aan muurstenen) moet je echt van goede huizen komen om te voorkomen dat je een lijn ziet waar de Componenten zich scheiden van elkaar.
EDIT: In bovenstaade verhaal vergeet ik te melden dat een lijn in het midden ook de smoothing weg haalt. Gebruik deze manier van werken alleen als je geometrie hebt die de lijn overlapt, zoals bijvoorbeeld een tafelkleed over een tafel, waarvan het tafelblad bestaat uit meerdere Componenten.
Ook is het zo dat bovenstaande methode in sommige gevallen het aantal vlakken verhoogd. Een tafelblad bijvoorbeeld kun je in twee of vier delen splitsen om de bestandsgrootte te verkleinen, maar je maakt er gelijk één tot drie vlakken bij, waardoor het model (hoewel gering) toch weer zwaarder wordt.

Er zijn nog vele andere voordelen van Groepen en Componenten en ik ben van plan ze allemaal te documenteren. Maar ja, ik heb ook zoiets dat een 'baan' wordt genoemd en ik moet altijd aan de inkomsten denken, helaas.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groetjes,
Coen.


Laatst bijgewerkt door Coen Naninck op 05 apr 2007, 13:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 11:55 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
Coen,

waarachtig een hele emmer!
Ik zal het allemaal binnenkort nog nauwgezet doorlezen maar graag hadden we ook een link naar de voorgeschiedenis van je Engelse verhaal.
Het lijkt me dan beter te volgen.

vr.gr.
Wo3Dan


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 12:47 
Voorgeschiedenis? Link? Bedoel je een webpagina met uitleg? Zo ja, die is er nog niet. Deze maand heb ik het heel druk maar in Mei wil ik weer wat tutorials gaan maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 13:06 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
Coen Naninck schreef:
Goedendag/nacht. Dit is mijn eerste post in dit forum. Ik verzorg een eigen website genaamd SketchUcation (zie handtekening/signature) en ik vind het wel een goed idee mij ook hier te registreren. Ook om een beetje te kijken wat er speelt bij de Nederlandse SketchUp gebruikers.

Mocht je meer info willen: http://www.sketchupforum.nl/viewtopic.php?t=133


Welkom nogmaals, altijd leuk en goed om iemand te hebben die er zo fanatiek mee bezig is!

Coen Naninck schreef:
Goed, ik wil graag even wat dingen toevoegen aan deze post en voor Respect heb ik een opmerking ook, waarmee ik begin.

Respect, bij je laatste zin schrijf je om zoveel mogelijk Groups en Components te gebruiken om dingen te kunnen blijven verplaatsen. Vroeger deed ik precies hetzelfde, maar ben er gelukkig mee gestopt.
In zeker zin klopt je stelling wel, maar hiermee vergroot je ook de bestandsgrootte van het model. Belangrijker nog, je voorkomt ermee dat vlakken niet 'Smoothen' (verfijnen van het facet effect).
Tevens is het zo dat als je dit toch wilt toepassen in je werkwijze dat je er rekening mee moet houden dat bij omzetten naar het AutoCAD formaat DWG allerlei problemen kunnen ontstaan. AutoCAD verreist namelijk dat je een SketchUp model helemaal explodeert (alles uit de Groepen halen) voordat je het bestand naar DWG exporteert. Doe je dat niet dan zijn er bepaalde versies en varianten van CAD software die het hele model overhoop gooien. Dit probleem komen wij vaak tegen bij Form Fonts.


Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens :wink:

- Ik exporteer nooit vanuit sketchup naar CAD of 3DMAX (zou wel graag willen weten hoe je naar 3D max kan exproteren, want bij mij haalde hij steeds maar een deel over, misschien wel door gebruik van groups :P)

- Met het feit dat bestanden groter worden bij het gebruik van groups en components ben ik het niet eens. Ik heb eens de proef op de som genomen:

1 object uitgevoerd met meerdere ronde vormen, follow me en kleuren:

Code:
1 object met losse lijnen   11 dezelfde objecten met losse lijnen   11 dezelfde objecten met lossen lijnen en per stuk gedraaid
244 kb                      2820 kb                                 2820 kb

1 object als group          11 objecten als 11 groups               11 objecten als 11 groups, per stuk gedraaid
244 kb                      249 kb                                  245 kb

1 object als component      11 objecten als 11 components           11 objecten als 11 components, per stuk gedraaid
242 kb                      245 kb                                  245 kb


Spreekt voor zich lijkt me :wink:
Zeker bij het gebruik van componenten die vaker terug komen.

Coen Naninck schreef:
Een Tip om te voorkomen dat vlakken samensmelten zonder daarvoor Groepen te gebruiken is om het ene object een fractie van een milimeter (mm) te verplaatsen van het vlak af waar het dan mee samen zou smelten.
Dit is bijna niet zichtbaar maar het voorkomt wel dat soort problemen. Echter weet ik niet of deze tip geschikt is voor het tekenen van precisie modellen zoals bouwtekeningen of machinebouw, omdat het productieproces dan misschien ook die afstand maakt in het voorwerp dat geproduceerd wordt. Ik heb daar echter geen verstand van maar wees gewaarschuwd.



Ik gebruik sketchup altijd bouwkundig, dus dit is geen oplossing voor mij, daarnaast, hoe krijg ik bijvoorbeeld een blok 1 mm van een ander blok af, door verplaatsen alleen? Meestal snapt hij op een hoekpunt, en vaak zit je ook per ongelijk ergens tegen aan en zit het meteen "vastgelijmd"


Coen Naninck schreef:
Hier wat andere voordelen van Groups/Groepen:

- Groepeer geometrie om alles sneller te kunnen verplaatsen.
Probeer dit maar eens met een object van 5000 Vlakken/Faces. Verplaats het. Selecteer dan alle vlakken en maak er een Groep van. Verplaats het nu nogmaals en als het goed is zie dat het sneller gaat.
Dit komt omdat SketchUp nu één object verplaatst i.p.v. 5000 Vlakken plus alle Lijnen/Edges. Lastig uit te leggen omdat het dan te technisch wordt, maar dat is de reden.

- Groeperen is zeer handig als je snel bepaalde onderdelen van objecten - waarvan de vlakken aan elkaar vast zitten - wilt kleuren of een textuur aan geven. Het probleem is vaak dat je drie-keer-klikken niet kan gebruiken omdat je dan teveel geometrie selecteert. Je selecteert dan een vlak dat tussen de geometrie ligt dat je wilt kleuren en een ander deel dat je niet wilt kleuren, maakt er een Groep van en vervolgens heb je vrij baan om drie-keer-klikken te gebruiken op de vlakken die je wilt kleuren. Dit kan nu omdat de vlakken niet meer aan elkaar zitten maar door een Groep zijn gescheiden.

Hier wat andere voordelen van Componenten/Components:

- Componenten zijn zeer handig om aanpassingen te maken in geometrie in het model. Dit zijn echter tijdelijk Componenten die je alleen gebruikt om die aanpassingen te maken en ze daarna meteen verwijderd en explodeert. Ik heb vanavond dit principe in het Engels aan iemand uitgelegd en zal het hier onder plakken. Ik heb geen zin om het te vertalen nu. :)

"let's say you have a series of Edges you need to select but you can't do it quickly because other geometry is in the way. All you have to do is select some geometry around the Edges (this can be a whole bunch of stuff not necessarily being a neatly-made whole), make a Component of it, then Clone the Component somewhere away from the original Component, resize that Component say ten times in which ever direction (horizontal or vertical), enter the Component (edit it) and more easily select your Edges, then do whatever you wanted to do with them (Erase, Offset, etc.). Once done you exit the Component and Erase it right after it. The original Component you created now contains all the changes you made it its larger counterpart (the one which you just Erased) and the last thing you have to do is explode the geometry. This works very well because SketchUp memorizes and respects any Smooth settings previously applied to any Edges or Faces. This trick can also work as a replacement for 'Hide Rest of Model' as you can work on geometry that is obscured by other geometry. I also use this trick if I want to make a Component or Group but I want the bounding box to be Axis-aligned. I make a Component from the geometry (at this point it is for example some box positioned diagonally in space causing the bounding Component box to use up more space than necessary), Clone it, Rotate it to the Axis alignment, enter the Component, SelectAll geometry, create a new Component from the selected geometry, Exit the Component, Exit the parent Component, Erase the Parent Component, then Explode the original Component which I Cloned and as a result I am left with a Component with a nicely fitting bounding box."


eens, eens, eens, eens :P.
Deze voordelen wegen voor mij dan ook niet op tegen het niet of minder gebruiken van groups om welke reden dan ook :wink:

Coen Naninck schreef:
- Pas op met Componenten om de bestandsgrootte te verkleinen.
Het is heel verleidelijk om dit te gebruiken bijvoorbeeld met het spiegelen van objecten die aan beide kanten hetzelfde zijn, zoals bv een auto, maar hiermee krijg je problemen bij het renderen in programma's als 3D Studio Max. Zeker als je texturen gebruikt die zich herhalen (denk aan muurstenen) moet je echt van goede huizen komen om te voorkomen dat je een lijn ziet waar de Componenten zich scheiden van elkaar.


Hier heb ik zoals gezegd weinig ervaring mee, (alleen slechte) maar ik zal voortaan eens alles geheel exploderen voordat ik exproteer naar 3DS, maar met de komst van podium en kerkythea is voor mij als bouwkundige 3DS niet meer zo nodig.

Coen Naninck schreef:
Er zijn nog vele andere voordelen van Groepen en Componenten en ik ben van plan ze allemaal te documenteren. Maar ja, ik heb ook zoiets dat een 'baan' wordt genoemd en ik moet altijd aan de inkomsten denken, helaas.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

Groetjes,
Coen.


Bedankt voor je zeer uitgebreide duidelijk post, en ik zie meer kennis van je graag tegemoed, evenals wat werk van je, naar ik begrijp werk je bij form fonts?

Groet,
Egbert

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 20:49 
Lol!

Ik ga een en ander uitwerken in woord en beeld en kom hier dan later op terug. Ik zal dit naar verhoop Vrijdag of Zaterdag hier posten, evenals wat werk van me.

Hartelijke groet,
Coen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2007, 21:18 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:20
Berichten: 330
Woonplaats: Zeeuwsch-Vlaanderen
Citaat:
Lol!

Ik ga een en ander uitwerken in woord en beeld en kom hier dan later op terug. Ik zal dit naar verhoop Vrijdag of Zaterdag hier posten, evenals wat werk van me.

Hartelijke groet,
Coen.


daar verheug ik me op :D [/b]


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2007, 15:39 
Respect schreef:
Hier ben ik het maar gedeeltelijk mee eens :wink:

- Ik exporteer nooit vanuit sketchup naar CAD of 3DMAX (zou wel graag willen weten hoe je naar 3D max kan exproteren, want bij mij haalde hij steeds maar een deel over, misschien wel door gebruik van groups :P)


Je bedoelt exporteren naar 3ds en dan in Max de 3ds importeren? En dat gaat niet?
Als het goed is moet dat geen problemen opleveren.

Respect schreef:
- Met het feit dat bestanden groter worden bij het gebruik van groups en components ben ik het niet eens. Ik heb eens de proef op de som genomen


Even twee dingen uit elkaar halen: Groepen en Componenten. Componenten verkleinen inderdaad de bestandsgrootte, maar extra Groepen verhogen de bestandsgrootte. Dat is ook vrij logisch want een Groep is toch een aparte entiteit.
Mocht er verwarring zijn ontstaan omdat ik je tekst overnam van Groepen/Componenten dan daarvoor mijn excuses.

Hier volgt een link naar een Flash video die ik voor deze thread gemaakt heb: http://sketchupforum.nl/tutorials/sketc ... roepen.htm

Respect schreef:
...daarnaast, hoe krijg ik bijvoorbeeld een blok 1 mm van een ander blok af, door verplaatsen alleen? Meestal snapt hij op een hoekpunt, en vaak zit je ook per ongelijk ergens tegen aan en zit het meteen "vastgelijmd"


Ik begrijp je niet. Waarom snapt hij op een hoekpunt?
En als het vastgelijmd zit dan heb je het over een Groep dus? Zo ja, zie deze video gemaakt voor deze thread: http://sketchupforum.nl/tutorials/sketc ... n/lijm.htm

Respect schreef:
eens, eens, eens, eens :P.
Deze voordelen wegen voor mij dan ook niet op tegen het niet of minder gebruiken van groups om welke reden dan ook :wink:


Ook hier zijn verschillen te onderscheiden, want de voorbeelden die ik aanhaalde rechtvaardigen niet altijd per definitie om een Groep te behouden. Laten we ze stuk voor stuk onder de loep nemen:

- Groepeer geometrie om alles sneller te kunnen verplaatsen.

Nadat je dit gedaan hebt heb je de Groep in feite niet meer nodig. Het in de Groep laten vergroot het bestand, maakt je workflow lastiger omdat je telkens de Groep weer moet openen, vertraagd daardoor het texturen van je model (immers is het sterk af te raden om Groepen te texturen) en tevens vul je de Outliner met meer data waardoor je het overzicht sneller verliest.
Maar dit is wellicht persoonlijk. Ik kan niet jou vertellen hoe jij moet werken, dat doe je zelf.

Groeperen is zeer handig als je snel bepaalde onderdelen van objecten - waarvan de vlakken aan elkaar vast zitten - wilt kleuren of een textuur aan geven.

Als je dit gedaan hebt dat kan je ook hier de Groep exploderen. Dan zou je in principe elk vlak wel kunnen groeperen en wat is daar dan het nut van?

- Componenten zijn zeer handig om aanpassingen te maken in geometrie in het model.

N.v.t. Zijn immers geen Groepen. Hoewel je van een Component - waar je de andere Instanties (copies van het Component) hebt verwijderd - wel weer een Groep moet maken. Anders zet je namelijk een Component in je bibliotheek in het model dat maar één keer gebruikt wordt. Kost ook weer bestandsruimte.

Engelse voorbeelden

Bij het ene voorbeeld met het schalen geldt hetzelfde als in mijn eerste voorbeeld.
Bij het andere voorbeeld met het Axis verhaal heeft het weinig nut om een Component in een ander Component te laten zitten.

Respect schreef:
Hier heb ik zoals gezegd weinig ervaring mee, (alleen slechte) maar ik zal voortaan eens alles geheel exploderen voordat ik exproteer naar 3DS, maar met de komst van podium en kerkythea is voor mij als bouwkundige 3DS niet meer zo nodig.


Kijk eens naar het programma Artlantis R of de Studio versie ervan. Geweldig pakket. Zeer krachtig, snel en bijzonder gebruiksvriendelijk met een lage leerdrempel. Ik geef er ook trainingen voor.

Respect schreef:
Bedankt voor je zeer uitgebreide duidelijk post, en ik zie meer kennis van je graag tegemoed, evenals wat werk van je, naar ik begrijp werk je bij form fonts?


Form Fonts is correct ja.

Wat voor werk wil je zien? Ik heb voorbeelden van apparaten en games tot aan supermarkt meubilair en hamburgers en dergelijke.

Gr.,
Coen.


Laatst bijgewerkt door Coen Naninck op 07 sep 2007, 4:18, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2007, 22:48 
Offline

Geregistreerd: 08 feb 2007, 18:43
Berichten: 50
Woonplaats: Westervoort
HELP!

Het eens zo rustige forum wordt ineens verstoord door iemand die in een dag maar liefst 22 berichten plaatst. Ik kan het niet meer bijhouden. Ik zit al de hele avond te lezen en kom niet meer aan Sketchup zelf toe. :lol: :lol:

_________________
Maak zichtbaar wat zonder jou niet gezien had kunnen worden.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 apr 2007, 18:31 
Nou vanaf vandaag gaat alles vast trager, de komende weken gaan heel druk worden voor mij.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 31 mei 2007, 22:38 
Offline

Geregistreerd: 29 mei 2007, 18:25
Berichten: 252
Woonplaats: Ardennen, Frankrijk
Lieve help, wat een informatie :D
En dan open ik nog een topic over hetzelfde onderwerp bij problemen :oops:
Ik wil even vertellen dat ik heel blij ben met deze topic een aantal vragen is hiermee al beantwoord. 8)
De video uitleg helpt ook geweldig.

(En een gedeelte ga ik later nog eens overlezen want daar ben ik nog niet aan toe :? ).

Ardoise

_________________
In Frankrijk staat een huis :)
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2007, 4:20 
@Respect: Ik heb ff die URL's aangepast aangezien die folder van SketchUcation af moet. De bestanden staan nu op de server waar dit forum ook op draait.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO