gijs schreef:
Fens, zo te horen zit je vol met goede ideëen voor een SketchUtitie! Post ze, anders hebben we er niks aan!

Suggesties kan je nog altijd in dit topic posten:
viewtopic.php?f=20&t=323Heb je uiteraard gelijk in, je kan genoeg goeie ideeen hebben, maar als je ze bij jezelf houdt, schiet niemand er iets mee op

Voor de sketchutitie denk ik alleen dat het maken van een knijper iets te simpel is. Tenminste, wel als ik het vergelijk met de sketches die nu al langs komen.
Misschien dat dat meer iets is voor een rubriekje 'pruts-hoek' ;-)
Lijkt me op zich wel de moeite waard om bijvoorbeeld iets te maken dat iedereen heeft/kent en zou moeten kunnen maken met de standaard SU-tools (want ik merk nu wel dat er ontelbaar veel rubies zijn waar de mooiste dingen mee te maken zijn, maar die wil ik me eigenlijk pas eigen maken als ik de beginselen ken.
En neem nou een knijper als voorbeeld, daarmee zou ik me dus al afvragen hoe ik dat ijzeren spiraalding zou moeten maken. Wat zou ik als component moeten maken, wat als groep, hoe copieer je het beste het ene deel van de knijper naar het tegenoverliggende deel, of maak je de 2 delen in 1 keer en pushpull je van alles er tussenuit?
Allemaal dingen waar ik uiteindelijk wel uitkom, maar ik heb gewoon nog niet de snelheid of het inzicht om tot een makkelijke manier te komen. Kortom, nog genoeg reden om hier terug te komen :-)
Andere mogelijkheden zijn bijvoorbeeld
vork/mes/lepel.
een muis van de pc,
een pen,
muntgeld,
deur met brievenbus,
...