Respect schreef:
Hoe heb je dat kleed eigenlijk getekend?
Nou dat is een goeie, het kan namelijk wellicht een stuk efficienter

maar zoeken op een nuttig scriptje had toen nog geen resultaat. Dus wat ik nu heb gedaan is een flapje maken van 2 bij 7 cm en halve cm dik. Daar even in de lengte gedivide zodat het 3 dingetjes worden en een beetje gebogen.
Dat basisvormpje heb ik zeg maar 10x gekopieerd en steeds wat zitten roteren en/of spiegelen. Vervolgens heb ik zo'n groepje opgepakt en een beetje rondom er half overheen zitten kopieeren. Dan die hele kliek weer geselecteerd en gekopieerd tot kleed vol lag.
Moet zeggen dat ik er qua tijd redelijk snel mee klaar was en het toch wel het goede effect geeft. Moet hem nog een beetje aanpassen want er lopen een paar banen in die wat 'kaler' zijn.
Gisteren heb ik nog een post gedaan in Ruby scripts forum, met een link waar enorm veel scripts staan. En ik heb daar nu niet meer naar gekeken maar ik was voor dat kleed eigenlijk op zoek naar een soort van particle achtig systeem. Want in principe lijkt het mij niet zo ingewikkeld als je een face selecteert om dan met een scriptje daar een x-aantal objecten willekeurig op te 'strooien'.
> edit
Denk dat ik er eentje heb gevonden trouwens:
compo_spray.zip Tool to quickly populate the model with components (trees, people, rocks, grass...) based on support shapes, options and constraints. 8 different shapes (ways of dropping components): point, line, triangle, square, rectangle, circle, spray, and selection. Doc included.