Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
  Afdrukweergave

Eerste renders
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 apr 2009, 20:21 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Hallo,

Ik ben Artlantis een beetje aan het uitproberen. Dit zijn een paar van mijn eerste producten.
Heeft iemand tips, en graag kritiek :wink:
Als ik het glas in kozijnen 'glas' maak, dan reflecteert het niet, heeft iemand een tip?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Martijn


Laatst bijgewerkt door martijn012 op 21 apr 2009, 17:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 20 apr 2009, 21:41 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Hoi Martijn,

Voor eerste renders lang niet slecht lijkt me. Ken Artlantis trouwens niet echt verder. Zit wel aardig wat ruis in, al heeft dat soms ook wel wat echts :) Hoe lang duurde het renderen +-?

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 20 apr 2009, 21:49 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Dankje voor je reactie!

Het duurde nog geen minuut om de afbeeldingen te maken.
Het is een slaapkamer in een landelijk huis, ik ben nog bezit om het verdere interieur te plaatsen enzovoort.

(wat bedoel je precies met de ruis?)

Groeten,

Martijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 20 apr 2009, 22:28 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ha Martijn,

Ze zien er redelijk goed uit voor een eerste test. Wel vallen er wat dingetjes op:

- het lijkt alsof het licht wel erg op de kamer en meubelstukken weerkaatst. Zo hebben op de tweede en derde render het bed en de kast(jes) een behoorlijk gelige gloed.
- de randen zijn niet scherp; anti-aliasing staat waarschijnlijk uit/laag.
- er zijn (bijna) geen schaduwen, onder het tafeltje bijvoorbeeld.
- boven de grote kast zit een donkere vlek op het plafond (lekkage van de bovenburen?).

Paar puntjes van verbetering dus. Gewoon een beetje dingetjes proberen, daar leer ik zelf altijd het meest van ;)

Succes!
Gijs


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 8:49 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Gijs,

Bedankt voor de reactie! , Ik zal is wat dingen uitproberen om de punten te verbeteren.
Ik heb alleen geen idee hoe ik de "lekkage" kan oplossen, heb je daar een tip voor?


Martijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 15:58 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
He martijn,

Ik kan je renders niet zien, kun je ze nog een x posten? :D

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 16:58 
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 06 dec 2007, 11:46
Berichten: 395
Woonplaats: Deventer
Dat ligt toch echt aan jou Jordy ;)

_________________
Thoughts make people. Be Innovative: Think!

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 17:29 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Ze staan er weer//nog op :oops:


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 17:35 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Eerste verbetering:

Rechte lijnen!

Afbeelding

Heeft iemand een tip hoe ik de vlekken op de muren en plafond weg kan krijgen?


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 20:54 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
He martijn,

Ik denk dat ik al je problemen kan verhelpen, zelf gebruik ik al 2 jaar Artlantis.
maar dan moet iemand mij eerst even vertellen hoe ik de plaatjes kan zien..

Misschien kun je ze me even mailen naar jordy.e.vos [at] gmail [dot] com ?

Thanks! Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Laatst bijgewerkt door gijs op 21 apr 2009, 21:11, in totaal 1 keer bewerkt.
Email adressen niet zo neerzetten, ivm spam ;)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 21:05 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Jordy

Ik heb de afbeeldingen gemaild, alvast bedankt voor het bekijken!

Martijn,


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 21:31 
Site Admin
Avatar gebruiker
Offline

Geregistreerd: 30 jan 2007, 20:02
Berichten: 2028
Woonplaats: Putte, Belgie
op mijn werk zag ik de afbeeldingen ook niet, en thuis zie ik de helft. Het laatste plaatje zag ik net wel en nu niet meer. Misschien kun je een andere host gebruiken... ;)

_________________
Ik help creatieve mensen hun ideeën van een idee of 2D plan naar een 3D visualisatie te evolueren en hier succesvol te zijn. >> http://www.SketchUp3D.be <<


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 21:33 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
He Martijn,

Ik heb je mail gehad en heb je foto's even nauwkeurig bekeken.
De laatste twee zijn best goed vooral met het licht.
Ik zal elke foto stap voor stap bij langs gaan.

Foto 1 :
- de schaduwen missen, hierdoor lijkt het al een stuk on-realistischer. Dit kun je aanzetten bij het knopje Helidon. Maak hem niet te scherp maar zet hem op 48.
- de bump is te erg op de muur achter het bed. Waarschijnlijk heb je een shader gebruikt uit Artlantis zelf, genaamd Coating# (# staat voor nummer zoals 03). Dit kleine hokje links bovenin beeld, (als je de shader hebt toegevoegd), dus het voorbeeldje van de shader, staat meestal op 80 bij 80 cm. Ga maar na, dat is echt heel groot. Als je deze bijv op 20 bij 20 cm hebt staan ziet het er al een stuk beter uit.

Foto 2 :
- Volgens mij heb je hier een lichtje gebruikt, en daarbij aangevinkt dat deze schaduw moet geven? Nouja je ziet in ieder geval dat deze er al veel beter uit ziet. Ook is je muur veel beter. Hoe je de vlekken die je ziet op foto 4 weg kunt halen kom ik later op
- Om je foto's wat realistischer te maken, want dat is immers de bedoeling, moet je de camera wat lager zetten. Dus op hoogte van onze ogen. Ook lijkt het hier ('lijkt') een beetje vertekend. Heb je focal (lens) een grotere hoek gegeven? Meestal wil je zo veel mogelijk laten zien, zelf maak ik de hoek ook vaak groter.
- om nu even op je kast te komen, het is een leuke kast. Ik had hem niet in m'n slaapkamer gewilt, maar hij past wel bij deze render. Aan de kast kun je zien dat de shader zichzelf herhaalt. Heb je hier nog de standaard sketchup-shaders in gebruik? Voor een beter resultaat kun je beter altijd de sketchup-shader vervangen met die van Artlantis zelf. Je zet dan de oude (sketchup) op transpar. : 1,00 en de nieuwe op 0,00. Met de shader instellingen moet je echt zelf een beetje oefenen om dat goed in de vingers te krijgen. Trouwens je moet om beter te worden altijd oefenen. Een handleiding en de tutorials op de site zijn goed, maar als je de basis kent, moet je het zelf verder verkennen.

Foto 3 :
- Bij deze foto zal ik wat over het licht zeggen. ; Je licht is goed. We begrijpen allemaal wat je bedoelt. Wat er mis is aan het licht is dat het ten eerste te wit is. Als je licht toevoegd heb je heel veel opties. je kunt hierbij ook de kleur aangeven. maak deze kleur een beetje gelig/oranje. Ten tweede schijnt het licht te veel op de muur. Het licht komt uit de 'cilinder' en dat moet ook te zien zijn. Ik zou zeggen, een beetje knutselen met de licht-richting in de 2D-view. Heb je trouwens al een beetje door hoe dat werkt? (de 2D-view panel?)

Laatste maar zeker niet de minste
Foto 4 :
-Dit is natuurlijk de mooiste render van de 4. Eerst even over je vloer. De vloer kun je beter ook vervangen door een van artlantis, mocht dit al wel het geval zijn dan moet je hem wat kleiner maken. Een bed is 2 bij anderhalf dus daaruit kun je zien dat dit reusachtige planken moeten zijn.
- En nu de vlekken op de muur. Als je de 'coating' shader uit artlantis gebruikt hebt, of een andere shader uit artlantis staat er bij de opties-panel o.a. shine, reflection, size, bump maar OOK normal.
Normal betekent hoe het licht dat op de muren valt verspreid wordt. Meestal staat bij coating03 normal op 0,69. Zet deze op 0,19 of iets in die buurt en je zult zien dat de vlekken in de render verdwenen zijn.

Nu even iets over glas.
Als je in sketchup een model hebt gemaakt met glas, ga je in Artlantis geen glas-shader toevoegen, dit pak je op een andere manier aan.
Eerst maak je het glas een beetje grijs. (met de kleuren-panel) Je mag namelijk best zien dat er glas in de kozijnen zit. Vervolgens zet je shininess op 1000. Onthoudt goed : Alles wat je ooit rendert in Artlantis wat glas moet voorstellen heeft shininess op 1000. Zet reflection op 0,3. en transparency op 0,97. Je zult zien (vooral in je uiteindelijke render dat het mooi glas is)
Probeer dit allemaal maar een beetje uit.

Zie het niet als kritiek, ik hoop dat je hier iets aan hebt! :D

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 21 apr 2009, 21:50 
Moderator
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2008, 16:49
Berichten: 433
Woonplaats: Den Haag
Owja, even vergeten.

Je kunt als je naar inspector>render gaat veel dingen instellen.

het beste is om antianalising op high te zetten en radiosity op medium.
Ik zie ook dat je rendert op 4:3 verhouding. Dit is standaard in Artlantis. Je kunt zelf je maat aanpassen. Als je rendert op 16:9 verhouding ziet het er een beetje nieuw, en frisser uit! :engel:

Jordy

_________________
Afbeelding

http://www.VV3D.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Eerste renders
BerichtGeplaatst: 22 apr 2009, 13:31 
Offline

Geregistreerd: 14 apr 2009, 12:45
Berichten: 30
Woonplaats: Molenaarsgraaf
Jordy,

Bedankt voor de vele tips!!
Ik zal vanavond gelijk proberen om de punten te verbeteren!,

Ik zet het resultaat wel weer op internet.

(ik gebruik voor de afbeeldingen nu een picasa fotoalbum, wat is een betere manier om ze te laten zien?)

Super bedankt!!

Martijn


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO