Respect schreef:
s1mon schreef:
alexander schreef:
als ik naar het plaatje kijk zie ik een lichtvlek op de muur.
ik weet niet precie wat je gedaan hebt.
maar mischien als je boven op de kaars een bolletje tekent en die group't en licht laat geven ?
Dit is precies wat ik heb gedaan! dhddesign, wat bedoel je precies met 2 centrale omni's, 2 centrale lampen aan het plafond? Of iets anders?
Ik ben er inmiddels achter dat als je een group als geheel "licht" geeft deze verdwijnt en licht gaat geven. Ga je in de group en geef je een vlak "licht" dan verdwijnt deze niet. Ook erg leuk om hier een kleur aan te geven voor een romantische of mysterieuse sfeer...
Bovenstaand verschil kan van groot belang zijn, maar is dus heel simpel op te lossen

Inderdaad goed en handig om te weten! Eigenlijk zou het 't mooiste zijn als podium over wordt genomen door google, aangezien het nu nog niet 100% werkt met Sketchup.. Zo past hij de schaduw niet aan als je bij de pro versie het noorden veranderd, en dit gedoe met groepen vind ik ook niet helemaal logisch.
dhddesign, met omni's bedoel je dus gewoon lichtgevende groepen, bijvoorbeeld een lichtgevende bollen?
Ik ben nog even bezig geweest, hier nog wat plaatjes:
Een bureaulampje, met een CD eronder met weerspiegeling:
Stukje haven in de ochtend:
Precies het zelfde, maar dan 's middags:
(Jammer dat de vlakken waar het licht recht op valt wel erg wit worden)
Bij beiden heb ik het water weerspiegelend en een beetje doorzichtig gemaakt.
En hier nog een deel van een badkamer:
Het witte vlak links is de weerspiegeling van een muur die ik vergeten was te betegelen. Ik ga bij deze denk ik nog wat experimenteren met het licht, was ik al mee bezig, want dit is veel te weinig voor een badkamer.