Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
  Afdrukweergave

Dynamic components, help me!
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 dec 2010, 15:40 

Hallo allemaal,

Ik ben ook bezig met Dynamic components, maar bij mij loopt het vanaf het begin al spaak. Ik wil namelijk twee dingen. Ik heb een koelkast waarvan ik de deur met een muisklik wil kunnen openen, en dan de lades ook met een muisklik eruit en weer terug laten schuiven.

Omdat het voor het eerst is dat ik met Dynamic Components werk, probeerde ik eerst om een gewoon blokje te animeren. Ik heb een blok getekend, er een component van gemaakt en dan bij dynamic component attributes het volgende ingevuld

Position
X: =0+travel

Behavior
OnClick: animate(''travel'',0,50)

Custom
Travel: 0

zodra ik dan met de interact tool op het doosje klik gebeurd er helemaal niets met het doosje zelf. Maar wel in het scherm van de attributes. SketchUp maakt namelijk uit zichzelf een nieuwe attribute aan, namelijk een travel waarde tussen aanhalingstekens (''tekens''). deze komt dan helemaal boven aan te staan en kan ik ook niet meer verwijderen. Zodra ik de interact tool op het blokje gebruik, veranderd deze waarde wel van 0 naar 50 en weer terug.

kan iemand mij snel helpen?

alvast bedankt,

Thijs van Moorselaar

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Re: Dynamic components, help me!
BerichtGeplaatst: 14 dec 2010, 13:13 

Hi Thijs,

Bedankt voor je P.B.
Ik had je post hier al gezien (2x gepost zelfs, als ik me niet vergis).
Ben met je gegevens aan de slag gegaan maar bij mij gaat alles wel goed.
Misschien zie je iets aan informatie over het hoofd zodat ik je "fout" niet goed reproduceer.
Overigens: niet Travel maar travel. SU pikt de hoofdletter wel maar i.e.a. in toch niet correct.

Probeer het opnieuw met een nieuw component.
Heel soms maakt een DC iets aan of blijft hangen in een foute attribute. Het is dan weleens lastig daar uit te komen zonder verlies aan gegevens.

Laat weten hoe het gaat,
Wo3Dan

Profiel  
Antwoord met een citaat  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]