merijn.devos schreef:
Probleem : ......en de tekening wil draaien of zoomen wordt dit zonder probleem gedaan.
maar de details (blaadjes vd bomen in dit voorbeeld) worden maar na een paar seconden getoond.
........
Wat kan of moet nog ingesteld worden zodat alles vlot wordt getoond?
Aan grafische instellingen v/d kaart etc. valt niets te veranderen ten gunste.
SU tracht realtime te renderen. Daarbij worden bij complexere modellen texturen en zelfs faces tijdelijk genegeerd. Vergeet niet dat alle geometrie vanuit het nieuwe standpunt (en tussenliggende views bij rotatie) herberekent wordt om de inferencing engine (het belangrijkste in SU) up to date te houden.
Het gaat niet zomaar om plaatjes.
Om beter/sneller/effectiever te kunnen modelleren kun je bepaalde groepen/categorieën aan hun eigen laag toe te kennen. Schakel je dan zo'n laag uit (en sla dit op in een scene !) dan kan je ineens snel pannen, roteren en in/uitzoomen. Het renderen gebeurt zonder de ballast-geometrie van de onzichtbare lagen.
Je zou dus de bomen (zie*) in hun laag "vegetatie" kunnen zetten en deze tijdens het werken kunnen uitzetten.
(*) de bomen zijn vééééél te gedetaileerd, tenzij voor een (enige) eindplaatje(s).
In werkelijkheid staat er maar één forse boom nabij de wegkruising.

Scheelt je sowieso een ton aan overbodige details.
Zomaar wat suggesties.
groet,
Wo3Dan