Maarten schreef:
@ ozboz
Een meedraaidende leuning is niet zo moeilijk.
Gewoon in 2d als bovenaanzicht de leuning tekenen (als enkele lijn). Vervolgens bij entity-info het aantal segmenten van de boog flink opschroeven.
Nu hoef je alleen nog maar met de move-tool één punt van de boog de gewenste hoogte omhoog te moven, en vervolgens met de follow-me tool erlangs te gaan.
De schuine uiteinden met intersect even deleten en klaar is kees.

Zo makkelijk gaat dat echt niet.
Afgezien van het feit dat de 'Follow Me' tool een twist (rotatie van het gebruikte vlak) veroorzaakt
bij gebruik langs een 3D kromme zoals een trapleuning, jouw gesuggereerde methode is nog steeds
een arc, een 2D kromme die alleen schuin staat. Het middelpunt ligt ook niet meer op de as van de spil.
Je zult ofwel een betere plugin moeten gebruiken op een juist geconstrueerde 3D-kromme, of simpelweg
de leuning handmatig moeten modelleren.
Wo3Dan