Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




  • Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
  Afdrukweergave

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 sep 2007, 15:12 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2007, 20:32
Berichten: 25
Woonplaats: Winsum
Ja, zo doe ik het altijd.

_________________
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 400 tekens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2007, 15:14 
Site Admin
Offline

Geregistreerd: 09 apr 2007, 12:20
Berichten: 1857
Ok, wat is dan het probleem? (of volg ik nu niet helemaal meer waar het om gaat :oops: )


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2007, 18:25 
Offline

Geregistreerd: 31 aug 2007, 20:32
Berichten: 25
Woonplaats: Winsum
Nou het "probleem" is dat, als je het dus op deze manier doet.

En je een component van iets maakt, de blauwe box van de component heel raar staat en de assen van dit component ook, omdat deze assen nog uitgaan van de (inmiddels verplaatste) oorspronkelijke positie van de 3 hoofdassen.

En ik snap niet waarom deze dus nog van de OUDE stand uitgaan, want ik verplaats die hoofdassen immers niet voor niets.

_________________
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet. Er is een limiet van 400 tekens.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

BerichtGeplaatst: 07 sep 2007, 23:05 
Offline

Geregistreerd: 06 feb 2007, 23:54
Berichten: 448
MsG schreef:
Nou het "probleem" is dat, als je het dus op deze manier doet.

En je een component van iets maakt, de blauwe box van de component heel raar staat en de assen van dit component ook, omdat deze assen nog uitgaan van de (inmiddels verplaatste) oorspronkelijke positie van de 3 hoofdassen.

En ik snap niet waarom deze dus nog van de OUDE stand uitgaan, want ik verplaats die hoofdassen immers niet voor niets.

MsG,
Alles wat je in SU tekent/plaatst moet door SU gekoppeld worden aan een referentiepunt (oorsprong=O=0,0,0) en een oriëntatierichting (assen R/G/B) hebben.
Als je de assen (tijdelijk) verdraait helpt dit je slechts om langs die assen je geometrie eenvoudig te kunnen tekenen maar toch wordt achter de schermen alles gerelateerd aan O=0,0,0 en aan R/G/B
Dit werkt programmatisch een stuk simpeler dan wat jij voorstelt: bij elke nieuwe stand van R=r/G=g/B=b zou alles van je model moeten worden herberekend met uiteraard afrondingen, zij het 20 decimalen achter de komma. Bij meerdere rotaties achtereen zou dit leiden tot fout op fout.
Bij de door SU gevolgde wijze niet.
De enige afwijking zijn de lokale assen, handmatig geroteerd.
Het is overigens ook nog eens zo dat textuur ook bij eerste plaatsing vanuit de browser volgens de originele assen R/G/B loopt. Ook dit is te wijzigen.
Als je door hebt hoe en waarom het zo werkt dan is er niets aan de hand.
Bij 'Get current view' haal je gewoon een stukje land van de wereldbol in SU (met hoogte-informatie) met de juiste richtingen N/O(/z/w) langs G/R.
Of je deze tijdelijk mag verdraaien en later terugzetten weet ik niet. Misschien accepteert SU deze werkwijze niet, dat zou je kunnen proberen.
Maar modelleren op een geroteerde kopie van het terrein waarvan je "sateliet-gebouw" wel netjes langs R/G loopt, dat kan zeker. Na afloop licht je het "model-gebouw" op en plaatst het (tegengesteld) geroteerd op het binnengehaalde stukje land. Zo profiteer je wel optimaal van O=0,0,0 en R/G/B
(Op één ding moet je dan wel letten. alle gebruikte textuur moet via 'Texture=>Position=>Done' verankerd zijn aan zijn eigen stukje geometrie.)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  

Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Style by business web design styles , pozycjonowanie strony pozycjonowanie stron sem
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Design Downloaded from free phpBB themes templates | free website templates downloads | photoshop brushes.
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO