Sketchservice schreef:
Ik heb een 2.8 gigahetz. en 2 gig. intern....maar zo'n plaat zou ik onmogelijk kunnen openen..(ja,..miss. na 5 uur wachten..)
De foto achter deze link was voor mij et hoogst haalbaar...
http://picasaweb.google.nl/Maartenpontier/Park/photo#5054415218059923394bestand kwam totaal op 80/tot 100 mb..dus ik snap niet hoe je aan de 40 komt...

Werk je in heel veel componenten ofzo? ?heb je trucks om het bestand zo klein mogelijk te maken?
Ik hoor et graag.
Maarten
Bij het bovenste plaatje zijn alle huisjes net zo gedetailleerd als op de plaatjes eronder als je genoeg inzoomd. De plaatjes eronder zijn een uitsnede van die daarboven en alles eromheen is gewist. Daarna het huisje aangekleed met standaard sketchupbestanden. Hierbij wel lettend op de groote van de componenten. (auto's niet te rond enzo) Daarnaast heb ik bij de huisjes zo min mogelijk gebruik gemaakt van ronde onderdelen, (of veelhoekig in sketchup) omdat dit geheugen vreet! Ik had zelf een lantaarn getekend, zie plaatje 2, en die was al 4,5 MB... (lamp getekend in 3 minuten

.
Verder gebruikte ik in de woning alles componeten, voor goten, ramen deuren, dakkapellen etc. aangezien deze vaker terugkomen in de tekening.
Jou afbeelding ziet er ook erg netjes uit! Is het een fantasie situatie of werkelijk?
Daarnaast nog een tip om sneller te werken, werk in lagen (bomen aparte laag, auto's etc.) Het tekenen in lagen kost wel meer tijd, maar je kan ze uitzetten zodat je bestand wat sneller blijft.
Wat ook kan is scenes aanmaken waarin je in elke scene een deel van je tekening op hide zet en maar een deel zichtbaar. Dit kan een totaal deel van je tekening zijn, of ook weer alleen de bomen bijvoorbeeld. (hier vernoem je je scenes ook weer naar.
Suc6