Hoi,
Ben er een tijdje uitgeweest qua sketchup!, maar kort geleden weer begonnen. Wilde een nieuwe arcade kast ontwerpen. Je weet wel, zo'n ding die vroeger bij de snackbar stond. Daar gooide je een gulden (ja, ja!) in en speelde je b.v. pacman. Had er al eens zelf eentje gemaakt, maar die is inmiddels ter ziele.
Ik wilde deze keer wel een heel goed ontwerp om er (foto) realistische renders van te maken.
Toen ik die losse componenten bekeek, dacht ik "waarom ze niet apart modelleren?". Zo gezegd, zo gedaan.
Ben nu bezig met de munteenheid (accepteert alleen euro's trouwens). Erg lastig ding. Pinnetjes, palletjes en je kan niet alles goed zien/meten.
Wat betreft Sketchup!, ik modelleer alles 10x groter en schaal daarna alles terug, vanwege de vaak kleine afmetingen. Daarna bewaar ik twee versies. Eentje als "component" en eentje voor "vray scenes" (ondergrondje, lichten, etc.). O ja, alles is gerenderd in VRay.
Hieronder wat plaatjes van componenten die ik inmiddels al heb gemodelled.
Groeten,
Menno
Cherry switch. Dit zijn schakelaars die je in een knop kunt stoppen en daarna kunt aansluiten op een keyboard encoder (zie "push button" verderop).



Een joystick. Schakelbaar tussen 4way en 8way (4 of 8 richtingen). Hier zitten ook cherry switches in.


Wielen voor onder de arcade kast. Zwenk- en vaste wielen.


Push buttons met cherry switch.


T-Molding. Deze kunststof strip wordt in een gleuf in de rand geplaatst. Als afwerking en bescherming.

