Jordy,
Gaaaaaf! Ik had dit topic even gemist volgens mij.. Mooi plaatjes, en leuk om te zien hoe je de constructie uitwerkt. Mn eerste jaar was samen met bouwkunde en civiel, dus heb wel een idee van. Ik ben me er nu weer in aan t verdiepen met Neufert. Mijn modellen tot nu toe deden niet echt aan constructie

. [off-topic: Heb je misschien wat voorbeelden van enigzins uitgewerkte verschillende typen? Metselwerk, prefab hout, beton ed. 3dwarehouse, pdf, boek, whatever..]
Wat betreft de plinten blijft het volgens mij zowiezo veel werk. Als je de follow-me gebruikt kun je tussen de deuren steeds een stukje doen, of alles rondom en dan bij de deuren wegknippen. Optrekken uit een offset op de vloer kan ook, alleen heb je dan bij de deuren hetzelfde probleem.
Je oplossing bij de etage vloer en de glasgevel zie ik niet helemaal.. volgens je eerste plaatje zou het zowiezo niet kunnen omdat daar die beugel zit. Daarnaast: is onder én boven een strook glas niet nog beter? Zowel kwa geluid als warmte?
Wat me hier heel goed lijkt te passen is geen houten vloer, maar zo'n glimmende (gepolijste?) betonvloer (beneden dan). Past goed bij het industriële karakter van de stalen kolommen!
Nog iets, op tv bedacht ik het me ook Grand Designs op Discovery: kunnen de ramen ook open? Ventilatie is belangrijk om mee te nemen. Je hebt aan twee kanten ramen, dus als ze open gaan, heb je het zo doorgelucht, en dat is ideaal.
Keep sketching!